Alipai-tuuletusputki

VILPEllä vahva alkuvuosi

Alipai-tuuletusputki

Leudon talven lisäksi myyntiin vaikuttivat VILPEn mukaan alkuvuoden tuotelanseeraukset.

– Mielenkiintoinen yksityiskohta on Alipai-tuuletusputkien (kuvassa) myynnin kasvu. Vaikka tuote on ollut pitkään markkinoilla, on sen myynti kasvanut sata prosenttia viime vuoteen verrattuna. Iso kiitos onnistuneesta alkuvuodesta kuuluu yhteistyökumppaneillemme, VILPE Oy:n toimitusjohtaja Tuomas Saikkonen sanoo.

COVID-19-epidemia ei ehtinyt vaikuttaa VILPEn tammi-maaliskuun myyntiin. Tilanteen kehittymistä seurataan tarkasti, sillä koronan vaikutukset suomalaiseen rakennusteollisuuteen selviävät lähikuukausina. Mikäli koronakriisi kestää pitkään, rakentaminen vähenee Suomessa.

– Toistaiseksi VILPEn tuotanto ja varasto toimivat normaalisti. Käytössä on kuitenkin lukuisia varotoimenpiteitä lähikontaktien välttämiseksi, ja hygieniaan kiinnitetään erityistä huomiota, Saikkonen toteaa.

VILPEllä haluttiin myös auttaa yrityksen toimitiloissa Mustasaaren Lintuvuoressa vuokralla olevaa seitsemää yritystä. Näiden vuokralaisten ei tarvitse maksaa huhti-toukokuun vuokria. Vuokranmaksu ei siis siirry esimerkiksi syksylle, vaan kahden kuukauden vuokra jää kokonaan pois. Aloite kahden kuukauden vuokrahelpotukseen tuli VILPEn johtoryhmästä.

– Varsinkin pienemmille yrityksille kahden kuukauden vuokran säästymisellä on suuri merkitys. Vuokrahelpotukset olivat yksi konkreettinen keino auttaa näinä poikkeuksellisina aikoina, Saikkonen kertoo.

VILPE osallistui myös Pizzalla piristystä -kampanjaan. Kampanja tuo pientä piristystä vähävaraisten perheiden korona-arkeen pizzalahjakorttien avulla. VILPE lahjoitti kampanjaan 200 kappaletta 15 euron lahjakortteja. Pizzat tulevat Kotipizza-yrittäjiltä, ja lahjakorttien jakelun hoitaa Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry.

 

FacebooktwitterredditpinterestlinkedinmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedinmail