Solteqin pääkonttori Vantaalla

Solteq toimittaa Nevel Oy:n uuden asiakastietojärjestelmän

Vapo-konserniin kuuluva, teollisuuden ja kuntien infrastruktuuriratkaisuja toimittava Nevel Oy on valinnut Solteq Oyj:n toteuttamaan uuden asiakastietojärjestelmänsä. Hanke kattaa Nevelin Suomen, Ruotsin ja Viron kaukolämpö- ja tukkuasiakkaiden laskutuksen sekä ekstranet-palvelut.

Solteqin pääkonttori Vantaalla

Uusi järjestelmä tuo Nevel Oy:n 150 energiatuotannon laitosta sekä 40 kaukolämpöverkkoa yhtenäisen tietojärjestelmän piiriin. Ratkaisu koostuu Solteqin inWorks sekä inPulse4Utilities -tuotteista, jotka sisältävät asiakas- ja sopimustiedon hallinnan, laskuttamisen, reskontran ja raportoinnin sekä loppuasiakkaiden asiointipalvelut verkossa.

Nevel odottaa yhteistyön tuovan omille asiakkailleen parempaa palvelua muun muassa kehittyneemmän häiriötiedotuksen, käyttöraporttien ja sujuvamman tiedonkulun osalta. Palvelu yhtenäistää laskutuksen ja tuo skaalaetuja maiden välille.

”Olemme panostaneet merkittävästi omien ohjelmistotuotteidemme kehitykseen sekä pohjoismaisen asiantuntijaorganisaatiomme rakentamiseen vastataksemme laajojen kansainvälisten IT-hankkeiden tarpeisiin. Olemme erittäin tyytyväisiä, että pitkäaikainen yhteistyömme Vapo-konsernin kanssa laajenee Nevel Oy:lle toimitettavan asiakastietojärjestelmän myötä Ruotsiin ja Viroon,” summaa Ilkka Brander Solteq Softwarelta.

Uudistushanke aloitettiin tammikuussa 2020, ja tavoitteena on saattaa hanke päätökseen vuoden 2020 loppuun mennessä.