Lähes 150-vuotiaan laattatalo Pukkilan uutena toimitusjohtajana aloittanut Tero Kemppainen tavoittelee yhtiölle reipasta kasvuloikkaa. Kuva: Susanna Kekkonen

Pukkilan uusi toimitusjohtaja Tero Kemppainen tavoittelee yli 60 %:n kasvua liikevaihtoon

Lähes 150-vuotiaan laattatalo Pukkilan uutena toimitusjohtajana aloittanut Tero Kemppainen tavoittelee yhtiölle reipasta kasvuloikkaa. Kuva: Susanna Kekkonen

Euroissa kasvutavoite on nousta nykyisestä 15 miljoonan liikevaihdosta 25 miljoonaan euroon. Tällä hetkellä merkittävä osa Pukkilan liikevaihdosta muodostuu asuntorakentamisen ja peruskorjaamisen puolelle suuntautuvasta myynnistä. Pukkila kuuluu nykyään Ricchetti Group -konserniin, joka on yksi Euroopan suurimmista keraamisten laattojen valmistajista.

Elokuussa Pukkila Oy Ab:n uutena toimitusjohtajana aloittaneen Tero Kemppaisen mukaan Pukkila haluaa nyt päästä mukaan myös muuhun rakentamiseen kuten hotellien, kauppakeskusten ja kylpylöiden rakennus- ja peruskorjausprojekteihin.

– Yli 40-vuotiaat tuntevat Pukkilan hyvin, mutta z-sukupolvelle yhtiö ja sen tuotteet ovat vieraita. Tarvitsemme lisää aktiivisuutta digitaalisessa markkinoinnissa, Kemppainen sanoo.

– Pukkilan liiketoiminnan pääpaino on edelleen laatoissa, mutta harkitsemme myös muiden kylpyhuoneessa tarvittavien tuotteiden ottamista valikoimiin. Tavoitteena on tarjota kokonaisuuksia sekä helpottaa ostoja ja kuljetuksia.

– Pukkila panostaa myös aidosti laatuun. Meillä on Turussa Pohjoismaiden ainoa laattojen testauslaboratorio, joka vastaa Suomessa käytettävien laattojemme laadusta ja turvallisuudesta, Kemppainen toteaa.